A Nisshin Maru 1 óra alatt 4 hajónak ment neki 2013. február 20-án: a számára üzemanyagot szállító koreai tanker hajóval, a Sun Laurellel; és a Sea Shepherd Sam Simon, Steve Irwin és Bob Barker hajóival!

elől: Sun Laurel, mögötte Bob Barker, RAJTA Nisshin Maru, mögöttük Shonan Maru nr. 2, a japán kormány biztonsági hajója

elől: Sun Laurel, mögötte Bob Barker, RAJTA Nisshin Maru, mögöttük Shonan Maru nr. 2, a japán kormány biztonsági hajója

További fotók az Antarktiszi Bálnavédelmi harctérről:
https://www.facebook.com/SeaShepherd.HU
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151451282418259.502909.122102628258&type=1

2013. február 20-án, a Sea Shepherd Steve Irwin és Bob Barker hajóinak szándékosan nekiment az illegális japán bálnavadász-flotta hatalmas bálnatest-feldolgozó hajója, a Nisshin Maru. Az úszó mészárszék súlya nyolcszorosa a Steve Irwin-nek!

A Bob Barker és a Steve Irwin a Sun Laurel mögött voltak, a Steve Irwin a bal oldalán, míg a Bob Barker a jobb oldalán.

A Shonan Maru nr. 2 hangszóróin keresztül utasította a Sea Shepherd ausztrál felségjelzésű Sam Simon hajóját, Ausztrália Antarktiszi felségterületén(!) – hogy a japán kormány utasítására(!) hagyja el a területet!
A Nisshin Maru legénysége gránátokat dobált a Steve Irwin és a Bob Barker fedélzetére.

Peter Hammarstedt Kapitány rádión lépett kapcsolatban a Nisshin Maru kapitányával és közölte, hogy a Bob Barker tartani fogja a sebességét és irányát, és a Nisshin Maru kapitányának erkölcsi és törvényi kötelezettsége, hogy elkerülje az ütközést.

A Nisshin Maru jobb oldalról fordult a Sea Shepherd hajóira, először majdnem összeütközött a Bob Barkerrel, majd ráhajtott a Steve Irwin hajófarára!

A Nisshin Maru folytatta az ütközőpályáját, és a Steve Irwin bal oldalának hajtott, majd nekiment a Bob Barkernek. A Steve Irwin közben gyorsított, hogy kitérjen a Nisshin Maru útjából.

A Bob Barker átvette a Steve Irwin pozicióját a Sun Laurel bal oldalán.

Miközben a Steve Irwin megtette a kört, vissza a poziciójába a Sun Laurel oldalán; a Nisshin Maru tolta a Bob Barkert a Sun Laurel irányába, maga és a Sun Laurel közé szorítva a Bob Barkert. A Nisshin Maru ekkor kicsit visszamaradt a Bob Barker mögött, majd teljes sebességgel ráhajtott a Sun Laurel bal oldalára! Összetörte a koreai hajó bal oldali életmentő csónakját, és megsemmisítette a másik életmentő csónak daruját. A Nisshin Maru ezután ismét rárontott a Bob Barkerre, megrongálta az egyik radarját és az árbocaikat. 

A Bob Barker motorjai teljesen leálltak, ezért Mayday vészjelzést adott le; de amint a Nisshin Maru meghallotta a vészjelzést, azonnal megfordult és a kötelező segítségnyújtás elmulasztása mellett, északnak fordulva elhagyta a rombolása helyszínét.

Bob Brown szenátor úr, a Sea Shepherd Ausztrália kampányvezetője, és egyben  tájékoztatta az ausztrál kormányt a nemzetközi törvények többszörös megszegéséről; és a japán kormányt, hogy követelje meg a hajóitól, hogy azonnal hagyják el az ausztrál felségvizeket és hagyjanak fel az ausztrál én nemzetközi törvények további megszegésével. Kijelentette, hogy az ausztrál haditengerészetet oda kellene rendelni, hogy az betartassa a törvényeket.

Jelenleg a Sun Laurelt a Sea Shepherd flottája kíséri, ugyanis a koreai tankerhajó – a Nisshin Maru jóvoltából – nem rendelkezik semmilyen életmentő felszereléssel a Déli-óceán potenciálisan életveszélyes vizein. A Sea Shepherd Ausztrália igazgatója, Jeff Hansen kijelentette, „a Nisshin Maru többszörösen kimerítette a cserbenhagyásos, rosszhiszeműen, akarattal elkövetett tengerhajózási balesetokozás bűncselekményét. Nekiment a Sun Laurelnek, közvetlen veszélynek tette azt ki, majd egyszerűen cserben hagyta.”

Az illegális japán bálnaorvvadász-flotta kb. 2 tengeri mérföldre a Sea Shepherd flottája előtt haladva, a háborús zóna résztvevői északnak tartanak.
A Sea Shepherd mindhárom hajója megsérült a Nisshin Maru által elkövetett direkt ütközésben, a legsúlyosabb károkat a Bob Barker szenvedte el. A Bob Barker motorjait újra tudták indítani és szerencsére a legénység közül senki nem sérült meg.

A Sea Shepherd legénységei teljesitették missziójukat és megakadályozták a Nisshin Maru üzemanyag-vételezését és folytatják az Ausztráliához tartozó, Antarktiszi Bálnavédelmi Terület védelmezését.