2012. február 25-én a Sea Shepherd hongkongi koordinátora, Gary Stokes (az Operation No Compromise kampányban a Bob Barker egyik fotósa volt), önkéntes társaival és iskolás gyermekekkel besétált a Hong Kong Airlines központi irodájába, és átadott egy 2.400 aláírást tartalmazó petíciót a The Cove (Az öböl) című díjnyertes dokumentumfilm kíséretében. Ugyanis a cég belső kommunikációs rendszeréből kiszivárgott, hogy a Hong Kong Airlines részt vett élő delfinek deportálásában, hogy azok életük hátralévő rövid szakaszát egy delfinárium rabságában töltsék. A delfinek szórakoztatóipari felhasználása az egyik jelentős oka a több ezer delfin életét kioltó, kegyetlen taijii tömegmészárlásnak Japánban. Azokat a delfineket ugyanis, akiket nem ítélnek alkalmasnak a delfináriumok számára, könyörtelenül lemészárolják és felfalják.
2012. január 16-án a Hong Kong Airlines öt delfint szállított Osakaból (Japán) Vietnámba. A légitársaság olyan büszke volt rakományára, hogy arról fotókkal illusztrált, vállalati belső memo-t adtak ki. Az ijesztő fotó bemutatja a delfinek koporsóhoz hasonlító tartályrendszerét. Egy felháborodott alkalmazott szivárogtatta ki a történetet a sajtó számára. Február 22-én megjelent a cikk a China Daily-ban, amely közfelháborodást keltett. A China Daily oknyomozó cikkéből nyilvánosságra került, hogy a Hong Kong Airlines egész csinos összeget, 875.000 HKD-t kapott azért a 7 órás szállítmányozásért.
A történet futótűzként terjedt a különböző közösségi portálokon. A Sea Shepherd hongkongi képviselete, miután a légitársaságtól hivatalos választ sem telefonon, sem e-mailben nem kapott, úgy döntött, hogy az ódivatú megoldást választja, és látogatást tettek Hong Kong Airlines központjában. Amikor beléptek az előtérbe, a személyzet még nyilvánvalóan nem tudta, miért is érkeztek, és láthatóan nem voltak felkészülve a delfin-krízisre – mondta Gary Stokes. De amint elővette névjegykártyáját és az alkalmazottak rájöttek, mit is képvisel, viselkedésük azonnal megváltozott. Megkérték az aktivistákat, hogy egy másik helyiségben várakozzanak, ugyanis a légitársaság éppen munkaerő-felvételt tartott és kb. 300 leendő alkalmazott tartozkodott az előtérben. Gary Stokes közölte, hogy ők csak a petíciót és a DVD-t akarják átadni, ami csak néhány pillanatot fog igénybe venni.
Az állásra jelentkezők az iskolás gyerekek mellett haladtak el, akik büszként tartották a gyilkos öböl megrázó képsorait egy hatalmas repülőgépmakett előtt állva. Az aktivisták kérésére – hogy tárgyalhassanak a vezetőséggel – várakoztatással reagáltak. Az indulatok kezdtek eluralkodni az alkalmazottakon, akik orvgyilkosoknak és punkoknak nevezték az önkénteseket, akik továbbra is udvariasan és békésen várakoztak a vezetőség azon tagjára, aki hajlandó lenne átvenni a petíciót és a DVD-t. Olyan volt ez, mint a forró krumpli, hogy senki sem mer hozzányúlni – élt a találó hasonlattal Gary Stokes.
Miután végre akadt egy vezetőségi tag, aki hajlandó volt átvenni a küldeményt, az önkénteseket kivezették az épületből. A liftben az egyik alkalmazott kikelt magából, hogy ez nem a szokásos elintézési mód. Stokes válaszolt röviden: “Meg fogja tapasztalni, hogy hogy mi nem mindig választjuk a hagyományos utat, de elérjük a kívánt eredményt.
Amint kiadtuk a peticiót és a hozzá kapcsolódó anyagokat, a támogatás folyamatosan növekszik, az első 48 órában 2.400, mig 3 nap után 5.000 fölé emelkedett és gyorsan elérte 6.000 aláirást, és a növekedés nem torpant meg. Több szervezet küldött petíciót a légitársaságnak, bojkottal fenyegetve, ha tovább folytatják a delfinek transzportálását. Közben a légitársaság kiadta közleményét a Sea Shepherd Hong Kong számára.
“Személy szerint úgy tapasztalom, hogy az incidens messze túlnő a Hong Kong Airlines-on. Ennek az üzenetnek el kellene jutnia minden egyes légitársasághoz, mely részt vesz a delfinek szállítmányozásában, hogy szembe kell nézniük a nemzetközi nyilvánosság megvetésével és bojkottjával, és a következmény sokkal nagyobb veszteség lesz, mint amennyi bevételt az ártatlan delfinek szállításával valaha is elérhetnének. Ha meg tudjuk állítani a delfinek nemzetközi szállítmányozását, azzal meg tudjuk állítani a delfinrabszolga-kereskedelmet. És ha nincs delfinrabszolga-kereskedelem, akkor nem lesz pénz a delfinmészárlás finanszírozására sem.” – mondta Gary Stokes.