Az illegális japán bálnavadász-flotta gyakorlatilag üzemanyag nélkül hagyta magára az egyik szigonyágyús hajóját – a dél-koreai tankerre nyomás nehezedik, hogy belépjen Ausztrália Antarktiszi felségterületére

A japán bálnavadász-flottán eluralkodott a káosz

Sun Laurel - a panamai regisztrációjú, dél-koreai tulajdonú üzemanyagszállitó-hajó, az illegális japán bálanvadász-flotta megrendelésére

Sun Laurel – a panamai regisztrációjú, dél-koreai tulajdonú üzemanyagszállitó-hajó, az illegális japán bálanvadász-flotta megrendelése alapján

Melbourne – Ausztrália: Egy névtelen koreai forrás jelentette, hogy a japán bálnavadász-flotta tehetetlenül kétségbeesett, amikor értesültek arról, hogy a Sea Shepherd Sam Simon hajója rátalált az üzemanyag-szállító hajójukra, a panamai regisztrációjú, dél-koreai tulajdonú Sun Laurelre. A Sam Simon tervei szerint a Sun Laurel követésével egyenesen a Nisshin Maruig fognak jutni. A forrás hangsúlyozta, hogy a Sun Laurel szerződése csak február közepéig szól, de mivel a japán bálnavadászati program közeli kapcsolatban áll a halászati érdekeltségekkel, azon keresztül fognak nyomást gyakorolni a Sun Laurelre, hogy az a 60-dik szélességi fok alá merészkedve szolgáltassa számukra az üzemanyagot. A fenyegetés szerint a Sun Laurel eleshet a jövőbeli szerződésektől, ha nem engedelmeskedik.

A Sea Shepherd Ausztrália igazgatója, Jeff Hansen kijelentette: „A Yushin Maru kétségbeesett helyzetben van; lehetséges, hogy annyi üzemanyaggal sem rendelkezik, amivel kivárhatná az utánpótlást. A japán bálnavadász-flotta nem lenne ebben a kilátástalan helyzetben, ha nem lennének páriák a bálnák illegális tömegmészárlása miatt. Ki vannak tiltva az ausztrál és új-zélandi kikötőkből, ezért kénytelenek tankerhajót bérelni, hogy illegális bálnavadászatukhoz elegendő üzemanyaghoz jussanak. Ezek a bálnaorvvadászok megszegik az Ausztrál Szövetségi törvényeket, ezek nem tartózkodhatnának a Déli-óceán Bálnavédelmi Területén. A dél-koreai Sun Laurel tankerhajó üzemanyagot szállít az illegális japán bálnamészárláshoz, ez pedig semmiben sem különbözik attól, mintha valaki az afrikai elefántorvvadászokat látná el felszereléssel.”

A Zéró Tolerancia Hadművelet kampányvezetője, Bob Brown közölte, „Ne feledjük, a japán bálnavadász-flotta gúnyt űz a nemzetközi törvényekből. És most még bevonják bűncselekményükbe Dél-Korea kormányát is, amely a tavalyi évben bölcsen, a bálnavadászat ellen döntött. Dél-Koreának utasítania kellene a Sun Laurelt, hogy azonnal forduljon meg és irány haza. Ellenkező esetben a világ megvetését vívják ki, ahelyett a dicséret helyett, amit a közelmúltban élvezhettek.”

A forrás jelentette, hogy a Yushin Maru több száz tengeri mérföldre vetődött a flotta legközelebbi tagjától is, és üzemanyag vételezés nélkül nincs esélye bármerre mozdulni. A Nisshin Maru és a hírhedt flotta többi tagja, nem siet a bajba jutott csapattagjához.

Siddharth Charkravarty, a Steve Irwin Kapitánya az alábbiak szerint kalkulál: „A Nisshin Maru üldözése során a Steve Irwin követésére csatlakozott a Yushin Maru, amelynek teste már akkor is olyan magasan kiemelkedett a vízfelszín fölé, hogy nyilvánvaló volt számunkra, hogy nagyon kevés üzemanyagja van. Néhány nappal később, amikor a bálnavadászok megpróbálták lecserélni a Yushin Marut a megtankolt Yushin Maru nr. 3-ra, úgy döntöttünk, hogy a Yushin Marut az általa tervezett helyett, az ellenkező irányba kényszerítjük, megtetettünk vele újabb 150 tengeri mérföldet. Az üldözés során a Yushin Maru nem volt képes elérni maximális (20+ tengeri mérföld/óra) sebességét, takarékosabb üzemanyag-fogyasztású 16-17 tengeri mérföld/órával haladtak. Azóta a koreai forrás jelentése szerint, a Yushin Maru nem meri felélni utolsó csepp üzemanyagát, és nem képes megtenni az utat a Nisshin Maruig.

Ahelyett, hogy a csapattagjával maradt volna, vagy éppen akár átadott volna számára némi üzemanyagot, a Yushin Maru nr. 3 magára hagyta a Yushin Marut a veszélyes időjárású térségben a Déli-óceánon, hogy teljesítse a parancsot és kövesse a Sea Shepherd Steve Irwin hajóját!

Paul Watson Kapitány, a Sea Shepherd alapítója közölte, „Ez az akció is csak a bálnavadász-kapitányok hanyagságát bizonyítja, akik nemcsak a Déli-óceán Bálnavédelmi Területének szentségét, de a saját munkásaiknak életét és biztonságát is semmibe veszik. A tavalyi évben, amikor az Isteni Szél Hadművelet során a Sea Shepherd Brigitte Bardot hajója megsérült, minden tervünket félretéve, haladéktalanul biztonságos kikötőbe kísértük bajba jutott trimaránunkat. De nem meglepő, hogy a bálnavadászok között nem létezik efféle bajtársiasság, hiszen az ő teljes motiváltságuk a könyörtelen kapzsiságon alapul.

Peter Hammarstedt, a Bob Barker Kapitánya nyilatkozta, „A Zéró Tolerancia Hadművelet oly sok győzelmet hozott, elfogtuk a bálnagyilkosok üzemanyagszállitó-hajóját, megszabdaltuk a szezonjukat, a három szigonyágyús hajóból kettőt teljesen kivontunk a forgalomból, és az egyetlen „szabad” szigonyágyús hajó a feldolgozó hajóval folyamatosan menekül hajóink elől. És azelőtt ütöttünk rajtuk, hogy azok kicsomagolhatták volna szigonyágyúikat és alkalmuk lett volna kilőni egyetlen szigonyt is.”

A Bob Barker továbbra is légi felderítő eszközeink támogatásával és követő hajó nélkül, vadászik a bálnagyilkosok úszó mészárszékére, a Nisshin Marura.

A Sam Simon legénységének két tagja, háttérben a Sun Laurel

A Sam Simon legénységének két tagja, háttérben a Sun Laurel

A Yushin Maru kétségbeesett szituációban van - Jeff Hansen / Sea Shepherd Ausztrália

A Yushin Maru kétségbeesett szituációban van – Jeff Hansen / Sea Shepherd Ausztrália