Japán hadi támogatást küld, hogy megvédje az illegális bálnavadász-flottáját
A Sea Shepherd Ausztrália sikeresen megakadályozta az illegális japán bálnavadász-flotta harmadik illegális üzemanyag-vételezési kísérletét is. Az eljárás alatt a bálnatest-feldolgozó hajó, a Nisshin Maru kapitánya Tomoyuki Ogawa szándékosan, többször nekiment a Sea Shepherd Bob Barker és Sam Simon hajóinak.
Az előző éjszaka, a dél-koreai tulajdonú, panamai regisztrációjú tanker-hajó, a Sun Laurel és a Nisshin Maru déli irányba rohant – 12 tengeri mérföldes sebességgel, fényszórók nélkül a sötétben, annak ellenére, hogy a vízfelszínt hatalmas jégdarabok, jégtáblák és jéghegyek tarkították! A Sun Laurel nemcsak, hogy nem jégtörő, de még csak nem is jég-osztályos hajó, és 420 tengeri mérföldre behatolt a 60-dik déli szélességi fok alá, az illegális szállítmányával: nehéz fűtőolajjal.
A Sun Laurelt a Sam Simon hajónk kísérte, mellettük a japán kormány felfegyverzett biztonsági hajója, a Shonan Maru nr. 2 és a Yushin Maru nr. 3 szigonyágyús hajó. A Nisshin Marut a Steve Irwin és a Bob Barker követte, velünk tartott a japán bálnaorvvadász-flotta másik két szigonyágyús hajója. Az egyik oldalon három Sea Shepherd bálnavédő hajó, a másik oldalon öt bálnagyilkos és a hatodik, a bálnagyilkosokat kiszolgálni kénytelen tanker-hajó.
14.00 órakor a két konvoj összetalálkozott és a három mozgékony, szigonyágyús Yushin Maru elkezdte bocsátani a köteleiket, melyeknek a Sea Shepherd hajóinak propellereit kellett volna tönkretennie. A Bob Barker a Sun Laurel bal oldalán tartotta a pozícióját, megakadályozandó, hogy a Nisshin Maru összekapcsolódhasson a tanker-hajóval. A Nisshin Maru kétszer rontott a Bob Barkerre, tolva hajónkat a Sun Laurel felé.
A hatalmas Nisshin Maru és Sun Laurel szendvicsként szorította a Bob Barkert. A túl közeli két hatalmas hajó által gerjesztett hullámok turbulenciájában a Bob Barker tehetetlenül bukdácsolt.
A Nisshin Maru nagynyomású vízágyúival mindhárom hajónk kéményeit célba vette, hogy a motorjainkat vízzel árassza el. Mindegyik géptermünket elöntötte a viz, de a motorjainkban nem keletkezett sérülés.
A Nisshin Maru munkásai (katonái) ismét bevetették gránátjaikat, melyeket a Bob Barker fedélzetére céloztak, de az egyikkel a Sun Laurel fedélzetét találták el.
A Steve Irwin vízágyúi is részt vettek a csatában, de a legénységünknek tilos olyan területre célozni, ahol konkrétan a bálnagyilkosok tartózkodnak a fedélzeten.
Az utolsó kísérletük során, hogy összecsatlakozzanak a Sun Laurellel, a Nisshin Maru a Sam Simonra fordult, szerkezeti károkat okozva annak hajótestében és összezúzta a satellit-berendezését. A Sam Simon megrongálása után a Nisshin Maru elkanyarodott a Sun Laureltől 17.20-kor és a Sun Laurel munkásai aznapra elpakolták a daruikat és bójáikat.
Az események drámaiságát fokozza, hogy az öt + 1 ellenfélhez egy hatalmas japán hadihajó közelit. A japán haditengerészet járműve, a Shirase (MMSI #: 431999533) egy jégtörő hajó, hozzávetőleg 250 fős legénységgel és 3 helikopterrel. 12,500 tonna, 138 méter és 15 tengeri mérföldes sebességre képes. Legutóbb Fremantleban látták.
A Shirase-t illetően, Ausztrália korábbi környezetvédelmi minisztere, Ian Campbell közölte, “A hadihajó ezen a nyáron Fremantleban (Nyugat-Ausztrália, Perth) volt. Most pedig asszisztál az illegális japán bálnavadászat-flotta illegális műveleteit. Mostantól fogva ki kell tiltani Ausztrália minden kikötőjéből.”
A Sea Shepehrdtől és politikai erőktől érkező kérés és felszólitás ellenére az ausztrál kormány nem küldött hajót, hogy felügyelje az Ausztrália Antarktiszi Territóriumának területén zajló háborút, de egy felfegyverzett japán hadihajó beléphet a térségbe, hogy támogatást nyújtson az Ausztrál Szövetségi Biróság által törvényileg tiltott bálnagyilkolást végző illegális japán bálnavadász-flotta számára. Továbbá, hogy támogatást nyújtson az ausztrál felségvizeken extrém veszélyes körülmények között végrehajtani akart, illegális nehéz tüzelőolaj vételezésében.
A Sea Shepherd Ausztrália igazgatója, Jeff Hansen kijelentette „2007. decemberében, mint a Shirase, a Shonan Maru nr. 2 számára engedélyezte az ausztrál kormány, hogy igénybe vegye a fremantlei kikötőt, mert az állította, hogy nem része az illegális japán bálnavadász-flottának. 2010 januárjában, ugyanez a hajó, a Shonan Maru nr. 2 keresztülgázolt az új-zélandi Ady Gil trimaránon. Az ausztrál diplomácia nagyon hamar felmentette a japán bálnavadászokat a felelősség alól, közölve az USA canberrai követségével, hogy a japánok egyszerűen nem fogják alávetni magukat semmilyen nyomozásnak. Valójában, újra arra számitunk, hogy a japánok ebben az ügyben sem vetik alá magukat a nyomozásnak, annak ellenére, hogy a hatalmas bálnatest-feldolgozó hajójuk, a Nisshin Maru számtalan alkalommal követett el szándékos ütközéseket a Sea Shepherd hajói ellen, amely konkrét gyilkossági kísérlet a legénységeink ellen. Ami tulajdonképpen történik, az ausztrál kormány jelenleg zöld utat ad Japánnak, hogy tegyen amit csak akar, vegyen el bármit, amit csak akar, akár a bálnák, akár a Sea Shepherd nemzetközi legénységének életét, Ausztrália Antarktiszi Bálnavédelmi Területén.”