A delfinek a Japan Airlines járatával érkezetek a londoni Heathrow repülőtérre, ahonnan ismeretlen tengeri parkba szállítják Őket
Az október 9-én kirobbant, a hat palackorrú delfin a taijii horror-öbölből történt megvásárlásával kapcsolatos botrány nem csillapodik, az ártatlan delfinek hollétéről újabb, meg nem erősített híreket kapunk.
A Sea Shepherd-et ma arról tájékoztatták, hogy a hat ártatlan delfinrabszolga a Japan Airlines (JAL) 401-es járatával, Tokióból a londoni Heathrow repülőtérre érkezett. Az információt sem a JAL, sem a Heathrow repülőtér nem erősítette meg, azonban az angol Department for Environment, Food and Rural Affairs (DEFRA) hivatal illetékese közölte, megkapták a CITES-től (Convention on International Trade in Endangered Species) a delfinek beléptetési procedúrájához szükséges dokumentációkat. A delfineket a taijii halászati unió parcelláiból szállították el október 9-én hajnali 6 órakor (helyi idő), a kiemelés és bepakolás négy, borzalmas rettegéssel töltött órája után.
Az egyik Öböl Őre a vásárlóval azonos járaton érkezett, és felismerte a személy poggyászán a Marineland Mallorca (az Aspro parkcsoport egyik tagja) logóját. Majd a férfit ismét látta a horror-öbölnél, amint a fogságban tartott delfinek szállításra való felkészítésében vett részt a helyi idomárokkal, és le is filmezte a bepakolási folyamatot. Forrásaink a vásárlót, a róla készült fotók alapján, a Marineland Mallorca egyik korábbi alkalmazottjaként azonosították. Okunk van feltételezni, hogy a személy a lisszaboni állatkert vagy az Egyesült Arab Emirátusok egyik tengeri parkja megbízásából vásárolt. Ez esetben pedig a hat ártatlan palackorrú delfin nem az Aspro International egyik parkjába kerül, mint ahogy az eredetileg hírül adtuk, ugyanis a vásárló már nem alkalmazottja az Aspro International-nak!
„Hat palackorrú delfint elraboltak a családjától és mindentől, ami számukra addig természetes volt; majd légi szállításra kialakított konténerekbe pakolták Őket, hogy elszállítsák a vásárló delfinárium számára. Immár két napja utaznak, de még nem érkeztek meg a célállomásukra! Mit kell még ezeknek a szerencsétlen teremtményeknek elszenvedniük, hogy emberek szórakoztatása felhasználhassák Őket? Mindenki, aki csak egyetlen belépőjegyet is vásárol bármelyik delfináriumba, delfin-showra, az maga is okozója a delfinek szenvedésének!”- mondta Melissa Sehgal, az Öböl Őreinek vezetője.
A természetből és családjától elrabolt, a taijii horror-öbölbe bezárt delfinek közül, a vevő hat palackorrú delfint választott ki, akiket hétfőn reggel útnak indítottak a megrendelő delfinárium felé. A vásárló szombat óta a taijii halászati uniónál tartózkodott és együttműködött a delfingyilkosokkal, hogy felkészítsék a delfineket a deportálásra. A halászati unió teherautóját felszerelték hat, légi szállításra használatos konténerrel, melyekben az áldozatokat a delfináriumok számára transzportálják. A vadonból elrabolt és a három hétig a taijii horror-öbölben tartott delfinrabszolgákat, a Taji Whale Museum több százezer USD/”darab” áron értékesítette a vásárló számára. A delfinrabszolgákra magányos és sivár vegetálás vár – a halálig!
Taiji a virágzó, nemzetközi delfinkereskedelem horrorisztikus fellegvára. Ezeket a rendkívül intelligens, összetett társadalmi szerkezetben élő teremtményeket elrabolták a családjuktól, a vadonból és magányos létre, korlátok közé kényszerítették, ahol mutatványokat kénytelenek végrehajtani a táplálékért. A delfináriumok számára nem elég értékes egyedeket lemészárolják, és feldarabolt testüket táplálékként értékesítik. A halászati unió és a „World Association of Zoos & Aquariums” (Állatkertek és aquariumok világszövetsége) közötti megállapodás alapján, a hat delfint nem a lemészárolt delfinekkel együtt ejtették fogságba. Mindazonáltal, a horror-öbölbe beűzött, de végül delfináriumok számára nem értékesített delfinek közül egy, a hajszolás és bezártság okozta stressz, vagy a procedúra során elszenvedett sérülés miatt meghalt. Élettelen teste az öböl végén lebegett. Az Öböl Őrei úgy vélik, hogy a testet kiszedték, a mészárszékre vitték felporciózni, majd élelmiszerként értékesítették.
2009-ben a taijii könyörtelen delfinmészárlást a világ szeme elé tárta Richard O’Barry díjnyertes dokumentumfilmje, a „The Cove” (Az Öböl). A Sea Shepherd Öböl Őrei szemtanúként dokumentálják a horrorisztikus delfingyilkosságokat ebben az apró, gyilkos faluban. Önkéntesek a világ minden tájáról, aki fáradhatatlanul azon dolgoznak, hogy örökre véget vessenek a borzalmaknak, amit a taijii delfingyilkosok elkövetnek ezek ellen, a csodálatos teremtmények ellen.
Mindenki tehet a delfinekért, akár otthonról is:
• Határozott, de udvarias véleményét mindenki közölheti a Japan Airlines munkatársaival, telefinon, telefaxon vagy e-mailben a taijii horror-öbölből történő delfinrabszolga-transzportálásról.
Japan Airlines
ingyenesen hívható szám: 0120-25-8600 naponta 09:00-17.00 óra között
mobil telefonszám: 0570-025-519
Nemzetközi hívás a tokiói központba: 03-5460-3715
levélben: JAPAN AIRLINES Customer Support
NRE Tennozu Building 2-4-11 Higashi shinagawa Shinagawa-ku,
Tokyo 140-8790 Japan