2014. 02. 03. – A Sea Shepherd nyilvánosságra hozza a japán bálnaorvvadászok 3 szigonyágyús hajójának támadássorozatáról készült felvételek vágatlan részletét, mely világosan bizonyítja, hogy a Yushin Maru nr. 3 okozta az ütközést a Bob Barker-rel. A szigonyágyús hajók az éjszaka kezdett támadásuk során 86 alkalommal próbálták meg megrongálni a Steve Irwin és a Bob Barker propellerjeit, az egyik ilyen manőver során a Yushin Maru nr. 3 nagy sebességgel a Steve Irwin elé vágott, majd nekihajtott a Bob Barker-nek, sérülést okozva a hajó testének jobb oldalában.
Az ICR, a japán bálnaorvvadászati intézet azonnal kiadta médianyilatkozatát, néhány másodperces saját felvétellel, mely csak magát az ütközés pillanatait mutatja, az ő perspektívájukból, de gondosan ki van vágva belőle, hogy milyen körülmények előzték meg azt, mekkora sebességgel, honnan hatolt a Yushin Maru nr. 3 a Bob Barker oldalába… A Sea Shepherd felvétele kétséget kizáróan mutatja az agresszió mozzanatait, a Yushin Maru nr. 3 irányváltoztatásaival együtt, mely az ütközést okozta.
Peter Hammarstedt Kapitány – Bob Barker hivatalosan is bejelentette az ütközést, melynek dokumentációja angolul: official report to the NSI. A támadást provokálatlannak, könyörtelennek és meggondolatlannak jellemezte.
A támadássorozat, mely vasárnap, kevéssel éjfél után kezdődött és 9 órán keresztül tartott, egyértelműen mutatta a japán bálnaorvvadászok növekvő agresszióját. A szigonyágyús hajók először csak köröztek a Steve Irwin és a Bob Barker körül, hogy mi kénytelenek legyünk kitérni a Nisshin Maru mögött felvett pozíciónkból.
Egészen 3 méteren belülre megközelítették hajóinkat, és 300 méteres acélkábelekkel próbálták megrongálni a propellerjeinket. Ezek a hajók sokkal gyorsabbak és jobban manőverezhetőek, mint a Sea Shepherd hajói, ezáltal könnyedén elkerülhették volna az ütközéshelyzetet.
A nemzetközi ütközési szabályzat 13-as pontja világosan kimondja: bármely járműnek, miközben megelőz egy másikat, kötelessége kitérni a megelőzendő jármű útjából. A japán szigonyágyús hajók kapitányai a szabályzatot 86 alkalommal hagyták figyelmen kívül, miközben megpróbáltak kárt tenni a Bob Barker és a Steve Irwin propellerében.
A támadássorozat közben a szigonyágyús hajók közvetlen közelről keresztezték a Bob Barker útját 41 és a Steve Irwin-ét 45 alkalommal, szándékosan. A Sea Shepherd három Zodiac-csónakot inditott el az incidens során, hogy védekezésképpen megpróbálják elvágni az acélkábeleket, hogy azok ne tehessenek kárt hajóinkban. A szigonyágyús hajók munkásai fémalkatrészeket dobáltak a Steve Irwin Zodiac-os teamjére, és vízágyúzták a Bob Barker Zodiac-ját.
A támadássorozat egy tervezett éjféli agresszió volt, azzal a céllal, hogy a Sea Shepherd hajóit elkényszerítsék a Nisshin Maru mögött felvett pozícióból, ahova a Steve Irwin és a Bob Barker azért rendeződött, hogy erőszakmentesen, de határozottan eltorlaszoljuk a Nisshin Maru bálnatest-felcsörlőző járatát a szigonyágyús hajóktól. A Sea Shepherd folyamatosan 8 napon keresztül blokkolta a Nisshin Maru mindkét oldalát, gondoskodva arról, hogy egyetlen bálnát sem gyilkolhassanak meg a Déli-óceáni Bálnavédelmi Területen.
A támadás következtében a Sea Shepherd hajói elvesztették a Nisshin Maru-t a radarjaikról. Ennek ellenére, a Steve Irwin helikoptere nagy távolságot berepülve képes a lebegő mészárszék nyomára bukkanni, mint ahogy tette azt már 9 alkalommal az Operation Relentless missziónk során.
Ez a bálnavadászati szezon a Sea Shepherd közvetlen beavatkozása nyomán katasztrofális januárt eredményezett a japán bálnaorvvadász-flotta számára. Korán rájuk találtunk, hosszan üldöztük azokat és konkrétan fel tudtuk függeszteni a bálnaorvvadászati tevékenységüket. A három szigonyágyús hajó (Yushin Maru, Yushin Maru nr. 2, Yushin Maru nr. 3.) egyelőre a Steve Irwin és a Bob Barker társaságába szegődött, így kijelenthetjük, a japán bálnaorvvadász-flotta továbbra sem gyilkolja a bálnákat.
A japán bálnaorvvadász-flotta a Déli-óceánon hajtja végre illegális és könyörtelen bálnamészárlását, megszegve a kereskedelmi bálnamészárlásra vonatkozó 1986-ban deklarált nemzetközi tilalmat, és súlyosan meggyalázva az 1994-ben deklarált Déli-óceáni Bálnavédelmi Terület szentségét.
Az alábbi link Peter Hammarstedt Kapitány teljes jelentését tartalmazza: Click here