A Sea Shepherd történelmi áttekintése III. (1986-1990)

1986. június: A Sea Shepherd II elindult Plymouthból Malmőbe (Svédország) a Nemzetközi Bálnavadászati Konferenciára (IWC).

1986. Gömbölyűfejű delfinek feröeri mészárlása

1986. július: A Sea Shepherd II elhagyta Malmőt, hogy a dán fennhatóság alatt álló Feröer-szigeteken dokumentálja a gömbölyűfejű delfinek feröeri sportmészárlását. Paul Watson Kapitány a legénység 5 tagját találkozóra küldte a kormány tagjaival. Mindannyiukat letartóztatták és vádak nélkül fogva tartották. A Sea Shepherd II megtagadta, hogy addig elhagyja a feröeri felségvizeket, míg a fogvatartott önkénteseket szabadon nem engedték.

A feröeri új generáció is elsajátítja a mészárlás „tudományát”

A feröeriek válaszképpen puskákkal és könnygázzal reagáltak, az egyik lövedék Paul Watson Kapitány fejétől 1 hüvelyknyire csapódott, aki utasította a legénységet, hogy védjék meg a hajót, a rendelkezésükre álló vízágyúkkal, illetve csokoládé- és citrompuding átdobálásával. A feröeri támadókat megalázták a ragacsos küldeménnyel és a Sea Shepherd II sikeresen megszökött a gömbölyűfejű delfinek mészárlásáról és a konfrontációról készült drámai felvételekkel. Az incidensről a BBC készített díjnyertes dokumentumfilmet, Black Harvest címmel.

1986. szeptember: A Sea Shepherd II Bristolba (Anglia) érkezett, felújításra és készleteinek feltöltésére.

1986. Az izlandi bálnavadász-flotta süllyedő fele

1986. november: Sea Shepherd önkéntesek visszatértek Izlandra, és akciót hajtottak végre az izlandi illegális bálnavadászat ellen. A Sea Shepherd mérnökei, Rod Coronado és David Howitt elsüllyesztettek két bálnavadászhajót, az izlandi bálnavadász-flotta felét a reykjaviki kikötőben, továbbá tönkretették a hvalfjoduri bálnatest-feldolgozó állomást. A Sea Shepherd ezzel a világszerte a magazinok címlapjára került akcióval az elkövetkezendő 16 évre véget vetett az izlandi kereskedelmi bálnavadászatnak.

1987. május – június: Angliában elvégezték a Sea Shepherd II szükséges javításait. A Sea Shepherd Conservation Society a Csendes-óceán északi részében zajló vonóhálós halászat elleni kampány céljára megvásárolta a Bold Venture hajót, amely nem felelt meg a célnak, így eladták, és az abból vásárolt Gratitude, Divine Wind néven már kész volt a kampányra.

1987. július – augusztus: A Divine Wind elindult az Aleutian-szigetek felé, miközben megállt Amchitkában és Attuban, és dokumentálta a „szellemhálók” használatát. Visszafelé a hajó megállt a Pribilof-szigeteknél, és nyomozást folytattak az északi medvefóka állomány állapotáról. Az expedíció során több mérföldnyi, veszélyesen sodródó vonóhálót emeltek ki az óceánból.

1988. január: Paul Watson Kapitány, dr. Joanna Forwell önkéntes és Sten Borg a Sea Shepherd Svédország igazgatója Izlandra utaztak. Paul Watson Kapitány követelte, hogy az izlandi bíróság vádolja meg őt és a Sea Shepherd Conservation Society-t az izlandi bálnavadász-flotta felének elsüllyesztésével. Izland elutasította a vádemelést, mire Paul Watson Kapitány izlandi sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a Sea Shepherd (az óceánok törvényes felügyelőszerve) akciója az izlandi illegális bálnavadász-flotta ellen jogos volt, ellenkező esetben az izlandi illetékesek nem tagadták volna meg a vádemelést a Sea Shepherd szabotázsa ellen! Izland nem volt hajlandó kitenni magát további országimázs-rombolásnak, és az elkövetők hiába vállalták volna tettükért a felelősséget, Izland semmilyen bűncselekmény elkövetésével nem volt hajlandó megvádolni a Sea Shepherdet.

1988. március: A Sea Shepherd ügynöke dokumentálta, ahogy az USA tonhalhalász-hajója, a Sea King delfineket gyilkolt. A felvételeket Sam LaBudde (Earth Island Institute) rendelkezésére bocsátotta, aki a panamai tonhalhalászatot dokumentálta. A filmet Peter Brown a Sea Shepherd igazgatótanácsának tagja készítette el, mely leleplezte a tonhalipart és hozzájárult az USA-ban betiltották a tonhalhalászok számára, hogy megöljék a delfineket.

1988. november: A Divine Wind hajót eladták, a pénzt a Sea Shepherd II felújítására fordították.

1988. Tonhalhalászat közben meggyilkolt delfinek

1989. július: A Hollandiában és Angliában elvégzett teljes körű felújítás után a Sea Shepherd II Key Westbe (Florida) hajózott, majd a Panama Csatornán keresztül Puntarenasba (Costa Rica) indult. Ott elfogott két venezuelai tonhalhalász-hajót. A járműveket lefoglalták, Paul Watson Kapitány és a hivatalnokok átvizsgálták a hajónaplót és a halászati naplót delfingyilkosság után nyomozva. A bizonyítékok mellett a Pan Pacific hajónaplója leleplezte a tonhalhalászat közben elkövetett delfingyilkosság helyszínét is.

1989. augusztus: A Sea Shepherd II számos mexikói tonhalhalász-hajót űzött el a delfiniskolák közeléből a Csendes-óceán keleti, trópusi vizeiben.

1990. március: A Sea Shepherd Conservation Society tengerbiológusokkal és fizikusokkal folytatott konzultációt, a végtelenített vonóhálók elsüllyesztésének, környezeti károkozás nélküli módszeréről. A módszert kidolgozták, tesztelték és bevezetését előkészítették.

1990. január-július: A Sea Shepherd II-t felkészítették a Csendes-óceán északi területén folytatandó végtelenített halászháló-elleni kampányra. Sajnos júniusban a hajó generátorai ellen szabotázsakciót hajtottak végre, amivel közel 2 hónappal késleltették a kampányt.

1990. augusztus: A Sea Shepherd II elindult Seattleből a Csendes-óceán északi területére, vonóhálós halászflotta után kutatva. A japán flottát Hawaiitól kb. 1400 tengeri mérföldre találták meg. A Sea Shepherd II megrongált 2 hajót és kb. 60 tengeri mérföldnyi hálót elsüllyesztett. A japán flottának okozott kár meghaladta a 2 millió USD-t. Az akcióról készült dokumentumfilmet világszerte, még a japán televíziókban bemutatták. A hivatalos japán közlemény szerint „semmi sem történt”.