Paul Watson Kapitány briliáns kommentárja egy, a Japantimes-ban megjelent cikkre
„Ellenzem a bálnamészárlást, de a bálnaholttest ízletes, így bár én megeszem, ellenzem a bálnaholttest fogyasztást.” – Junko Sakuma logikája röviden.
Nos, ez így elég bizarr! A Gr€€dp€$c€ egykori munkatársa – aki a Gr€€dp€$c€ Japánt képviselte az IWC konferenciáin – azt mondja, Japán nem bálnaholttest-fogyasztó nemzet, de önmagáról azt közli, hogy igen ügyesen készíti a bálnaholttestből készült ételeket és el is fogyasztja. És ezen a ponton már végképp nem értjük, mit is próbál mondani! A japánoknak nincs bálnaholttest-fogyasztási kultúrájuk, mindössze két elszigetelt térségben van tradíciója a bálnaholttest-fogyasztásnak, de mégis, ő maga készít és eszik is bálnaholttestet. A sztori fordításával lehet talán valami gond, de mivel a Japantimes oldalán jelent meg, feltételeznünk kell, hogy a fordítás korrekt!
Néhány évvel ezelőtt, a Gr€€dp€$c€-Japán leült és bálnaholttestből készült ételt fogyasztott japán állampolgárokkal, demonstrálva: annak ellenére, hogy elítélik a bálnamészárlást, nem ítélik el a japán „étkezési kultúrát”. Ez sem kevéssé bizarr állásfoglalás. A kampány neve akkor „Whale Love Wagon Tour” volt.
A 2007-es „Whale Love Wagon Tour” egyszerűen értelmezhetetlen kampány volt, melyről a Gr€€dp€$c€ így nyilatkozott:
„Japánban a Gr€€dp€$c€ tokiói kampány-teamje kidolgozott egy online televíziós utibeszámoló projektet, „Whale Love Wagon Tour” néven, a népszerű japán reality TV-program a Love Wagon alapján. A Gr€€dp€$c€ verzió követi egy Japánban tanuló spanyol fiatalember és egy japán hölgy utazását, akik bejárják Japán egy rózsaszín kisbusszal. Az út során a pár megvizsgálja a bálnamészárlás különböző aspektusait, beleértve a történelmet és a tradíciót is. Online interjúkat készítenek japán és külföldi emberekkel egyaránt.
Junichi Sato, a Gr€€dp€$c€ Japán óceánokkal kapcsolatos kampányvezetője közölte: „A japán emberek több mint 92%-a nem tudja, hogy a japán kormány az egyetlen, mely mészárolja a bálnákat a Déli-óceáni Bálnavédelmi Területen. Nem utolsó sorban a nemzetközi közvélemény nagy része úgy véli, minden japán állampolgár támogatja a bálnamészárlást. Bízunk benne, hogy a Whale Love Wagon Tour eloszlatja a mítoszokat és egyenes válaszokat ad minden oldalról.”
Ezt pedig én – Paul Watson Kapitány – írtam a 2007-es kampányukról:
A japán emberek bálnaholttest-fogyasztási kultúrájának tiszteletben tartását promótáló projektjükben, a Gr€€dp€$c€ által rögzített és terjesztett videóban egy Gr€€dp€$c€ aktivista látogatóba megy egy japán nagymama otthonába, leül vele, eszik a bálnaholttestből és udvariasan közli, finom volt.
Emiliano Ezcurra, argentin Gr€€dp€$c€ aktivista, aki részt vett a kampány kidolgozásában, így fogalmazott: Nagyon világos az üzenetünk, a Gr€€dp€$c€-nek nincs problémája a japán étkezési kultúrával, sem a bálnaholttest-fogyasztással. Nem ellenzik a japán partok mentén zajló bálnavadászatot, de ellenzik a Déli-óceáni Bálnavédelmi Területen folytatott bálnamészárlást.
A Sea Shepherd álláspontja egyszerű. Nincs mentség, hogy bárki, bárhol, bármilyen okból bálnaholttest-darabokból fogyasszon. A komplex társadalmi szerkezetben élő, érzékeny, intelligens, öntudattal rendelkező teremtések meggyilkolása GYILKOSSÁG! Az embereket morálisan semmi nem jogosítja fel arra, hogy meggyilkolja és megegye a ceteket, azaz bálnákat és delfineket!
Hasonlóképpen bizarr, ahogy az izlandi és a norvég bálnanéző hajókirándulásokon a turisták megcsodálják a bálnákat, majd részt vesznek a bálnaholttest-steakvacsorán!
Bármiféle bálnamészárlás-elleni kampány, melynek köze van bárminemű bálnaholttest-fogyasztáshoz, egyszerűen abszurd!